Ιστορίες επιτυχίας
Η ιστορία πίσω από την επιτυχία πέντε εταιριών του κλάδου των κατοικίδιων στις ΗΠΑ για τη χρονιά που πέρασε.
Για να έχει μια επιχείρηση ανεξαρτήτως κλάδου μια ιστορία επιτυχίας που θα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση απαιτεί κατά την έναρξή της πολλή και σκληρή δουλειά, όπως και αφοσίωση.
Φυσικά το ίδιο ισχύει και για μια εταιρία που σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των κατοικίδιων. Είτε έχει παρατηρήσει κάποια έλλειψη στην αγορά είτε έχει στο χαρτοφυλάκιό του ένα νέο καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία που μπορεί να κάνει θραύση είτε θέλει απλώς να εισέλθει στον ανταγωνισμό, ο εν δυνάμει επιχειρηματίας αφού θα έχει λάβει υπόψη του τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά που τον ενδιαφέρει, θα πρέπει να καταστρώσει ένα λεπτομερές σχέδιο μάρκετινγκ λαμβάνοντας υπόψη όλα όσα ισχύουν γύρω από το pet marketing στη χώρα του αλλά και διεθνώς. Παρακάτω παρουσιάζονται πέντε πραγματικές ιστορίες επιτυχίας εταιριών για κατοικίδια στις ΗΠΑ που αποδεικνύουν ότι δε χρειάζεται να είναι μια επιχείρηση κολοσσός για να απολαμβάνει ετήσια κέρδη που μετριούνται σε εκατομμύρια δολάρια.
iHeartDogs (22 εκάτ. δολάρια/έτος)
Ο Justin Palmer και ο Marshall Morris εμπνεύστηκαν το iHeartDogs αφού δημιούργησαν μεγάλες κοινότητες στο facebook με θέμα τους σκύλους. Συνειδητοποίησαν τις δυνατότητες μιας επιχείρησης με επίκεντρο τους λάτρεις των σκύλων και αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια εταιρία που θα πουλούσε φυσικά προϊόντα, ενώ θα λειτουργούσε και ως χώρος προώθησης διαφημιστικού περιεχομένου. Η επιτυχία του πρώτου προϊόντος, ένα βραχιόλι με χάντρες που αντιπροσώπευε τα γεύματα που δωρίστηκαν σε κατοικίδια, τους έδωσε τεράστια ώθηση και έκτοτε έχουν συγκεντρώσει πάνω από 300.000 δολάρια για διάφορους φιλανθρωπικούς σκοπούς. Η εταιρία παρουσίαζε κερδοφορία από τον πρώτο μήνα της λειτουργίας της και συνεχίζει να αναπτύσσεται χωρίς εξωτερική χρηματοδότηση. Η iHeartDogs έχει έσοδα 22 εκάτ. δολάρια/έτος και απασχολεί 50 άτομα.
Pawstruck (21 εκάτ. δολάρια/έτος)
Ο Kyle, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Pawstruck.com, σκέφτηκε την ιδέα για την επιχείρησή του αφού προσπάθησε να βρει υγιεινές, φυσικές λιχουδιές για το κουτάβι του. Απογοητευμένος από την έλλειψη επιλογών, αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου για να προμηθεύσει άλλους κηδεμόνες με προϊόντα για σκύλους υψηλής ποιότητας σε λογικές τιμές. Με μια αφοσιωμένη ομάδα και μεγάλη έμφαση στη διατήρηση των πελατών, η Pawstruck.com γνώρισε ταχεία ανάπτυξη, κερδίζοντας μια θέση στη λίστα Inc. 500, την ετήσια λίστα που δημοσιεύεται από το αμερικανικό επιχειρηματικό περιοδικό Inc. Magazine και περιλαμβάνει τις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες ιδιωτικές εταιρείες στις ΗΠΑ, και προβλεπόμενα έσοδα δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Πράγματι, η Pawstruck.com απολαμβάνει ετήσια έσοδα 21 εκατομμυρίων δολαρίων και απασχολεί 25 άτομα προσωπικό.
Animal Behavior College Inc. (12 εκάτ. δολάρια/έτος)
Ο Steve Appelbaum, ιδρυτής του Animal Behavior College, σκέφτηκε την ιδέα για την εταιρία όταν συνειδητοποίησε ότι υπήρχε ανάγκη για μια σχολή εκπαίδευσης εκπαιδευτών σκύλων. Συνδύασε ένα τμήμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με πρακτική εκπαίδευση σε pet shops, προσφέροντας ένα μοναδικό υβριδικό μοντέλο. Η σχολή γνώρισε αξιοσημείωτη επιτυχία με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ανά έτος από το 2001-2014, έχει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια έσοδα τον μήνα και απασχολεί 72 άτομα.
HousePaws (6,96 εκάτ. δολάρια/έτος)
Το HousePaws ιδρύθηκε από μία κτηνίατρο που είχε απογοητευτεί από το παραδοσιακό κτηνιατρικό περιβάλλον. Έτσι, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί, παρέχοντας υψηλής ποιότητας φροντίδα σε άρρωστα κατοικίδια στην άνεση του σπιτιού τους. Σήμερα, το HousePaws έχει πάνω από 100 υπαλλήλους, αποφέρει έσοδα άνω των 7 εκατομμυρίων δολαρίων και στοχεύει να προσφέρει υπηρεσίες κατ’ οίκον σε κάθε σπίτι με κατοικίδιο στις ΗΠΑ. Τα ετήσια έσοδα της εταιρίας ανέρχονται στα 6,96 εκατομμύρια δολάρια.
Woofie’s (3 εκάτ. δολάρια/έτος)
Η Amy Reed και η Leslie Barron ξεκίνησαν το Woofie’s το 2004 αφού εντόπισαν την ανάγκη για αξιόπιστη, εξατομικευμένη φροντίδα κατοικίδιων στην περιοχή τους. Έτσι, παραιτήθηκαν από τις δουλειές τους και άρχισαν να προσφέρουν υπηρεσίες βόλτας για σκύλους (dog walking) και pet sitting. Αργότερα επέκτειναν τις δραστηριότητές τους συμπεριλαμβάνοντας και υπηρεσίες grooming κατ’ οίκον, ενώ ξεκίνησαν και ένα πρόγραμμα franchise το 2018. Με έσοδα άνω των 3 εκάτ. δολαρίων το 2019 και σχέδια για επέκταση σε όλες τις ΗΠΑ, η Woofie’s συνεχίζει να ηγείται του κλάδου με τις εξαιρετικές υπηρεσίες και τις πολλαπλές ροές εσόδων. Για την έναρξη της επιχείρησης απαιτήθηκε κεφάλαιο 150.000 δολαρίων, ενώ απασχολούνται 11 άτομα.