Δευτέρα, 28 Απριλίου, 2025

Αγορές τροφών για κατοικίδια: 3 αξίες που τις επηρεάζουν

Share

Αγορές τροφών για κατοικίδια

Οι αξίες με βάση τις οποίες οι κηδεμόνες κατοικίδιων αποφασίζουν ποιες τροφές θα αγοράσουν για τους πιστούς τους φίλους.

Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ζώων συντροφιάς, οι αγορές τροφών για κατοικίδια από τους πελάτες τους αποτελούν σημαντικό ζήτημα.

Αγορές τροφών για κατοικίδια

Σύμφωνα με ειδικούς του μάρκετινγκ, η εκάστοτε επιχείρηση θα πρέπει να γνωρίζει το προφίλ των καταναλωτών που αγοράζουν τροφές για κατοικίδια στους οποίους στοχεύει και να εστιάζει περισσότερο στις αξίες τους παρά στα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ (NIQ), εταιρίας που διεξάγει έρευνες μάρκετινγκ σε παγκόσμιο επίπεδο, το 40% των κηδεμόνων κατοικίδιων προσπαθεί να αγοράσει από μάρκες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους. Εάν η επιχείρηση γνωρίζει τις αξίες του κοινού στο οποίο στοχεύει καλώς, εάν όχι η NielsenIQ προτείνει να προσπαθήσει να μάθει, δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας που έχει το να λαμβάνει υπόψη μια επιχείρηση τις αξίες των πελατών της κι αυτό επειδή η εστίαση σε αυτές μπορεί να προσφέρει έναν πιο ουσιαστικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών τροφών για κατοικίδια από ό,τι το να βασιστεί αποκλειστικά στα δημογραφικά τους στοιχεία. Σύμφωνα με επαγγελματίες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα στην πράξη, υπολογίζεται ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να προσδοκούν μια απόδοση της τάξεως του 12,5% της επένδυσης μάρκετινγκ που έχουν κάνει για τροφές για κατοικίδια, λαμβάνοντας υπόψη τις αξίες των καταναλωτών τους.

Οι αξίες των κηδεμόνων κατοικίδιων διαφέρουν από εκείνες των καταναλωτών γενικά

Σε ένα πρόσφατο άρθρο, οι ερευνητές της NIQ παρουσίασαν μια γενική επισκόπηση των αξιών που κερδίζουν ή χάνουν την προτίμηση των καταναλωτών παγκοσμίως. Αυτές περιλαμβάνουν την “προστασία της οικογένειας”, η οποία κατατάσσεται κάθε χρόνο ως η πιο δημοφιλής από τότε που η εταιρία τη μέτρησε για πρώτη φορά το 1999, ενώ οι αξίες που αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία από το 2016 είναι η “υγεία και η φυσική κατάσταση”, η “μάθηση” και η “σκληρή δουλειά”. Παρόλα αυτά, η “απόλαυση της ζωής” έχει πέσει πολύ πιο κάτω από τις κορυφαίες αξίες των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια, γεγονός που δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν, ιδίως μετά από όλα όσα συνέβησαν πρόσφατα, όπως η πανδημία του κορωνοϊού και οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές. Επόμενο είναι μετά από όλα αυτά οι περισσότεροι άνθρωποι να επικεντρώνονται στο να επιβιώσουν και στο να τα βγάλουν πέρα.

Σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν για τον προσδιορισμό των αξιών των κηδεμόνων κατοικίδιων, οι οποίες παρουσιάστηκαν στο Petfood Forum 2023, οι ειδικοί κατέληξαν στις εξής 3 αξίες εκ των κορυφαίων 10:

Προσωπική ευθύνη: Οι κηδεμόνες κατοικίδιων θεωρούν πως έχουν την ευθύνη για το τάισμα των κατοικίδιων τους, πράγμα που σημαίνει ότι επιθυμούν να κάνουν την έρευνά τους για να αποφασίσουν ποια είναι η καλύτερη τροφή που μπορούν να επιλέξουν, αναλαμβάνοντας έτσι την ευθύνη για την υγεία και την ευημερία των κατοικίδιων τους.

Αξιοπιστία: Συνδεδεμένη με την αξία της προσωπικής ευθύνης, αξιοπιστία για τους κηδεμόνες κατοικίδιων σημαίνει ότι αναζητούν οτιδήποτε τους βοηθά να λύσουν τυχόν προβλήματα σχετικά με αυτά. Για παράδειγμα, αναζητούν αξιοπιστία και εμπιστοσύνη στα λειτουργικά συστατικά που περιέχονται μέσα στις τροφές, όπως τα προβιοτικά κλπ.

Εμπειρία: Οι κηδεμόνες κατοικίδιων εκτιμούν τις εμπειρίες και τις θεωρούν ανταμοιβές. Τα καινοτόμα συστατικά στις τροφές κατοικίδιων μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την αξία.

Οι παραπάνω αξίες όμως, δε συγκαταλέγονται στις 10 κορυφαίες αξίες των καταναλωτών γενικά. Επίσης, η αφοσίωση και η ασφάλεια βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων αξιών για τους κηδεμόνες κατοικίδιων, με την ασφάλεια να ευθυγραμμίζεται με την αξία της “προστασίας της οικογένειας” της Nielsen IQ.

Ερωτήματα που καθορίζουν μια αξία

Ένα τρικ που προτείνουν οι ειδικοί για τον καθορισμό των αξιών είναι η υποβολή τριών ερωτήσεων από πλευράς των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές για να εξακριβώσουν τις συγκεκριμένες αξίες των πελατών τους, οι οποίες φαινομενικά μοιάζουν άσχετες με το θέμα, αλλά αν γνωρίζει κανείς πώς να αναλύσει τις απαντήσεις, μπορεί να αντλήσει πολλά στοιχεία προς όφελός του:

  • Γιατί πηγαίνουν στη δουλειά;
  • Για ποιον λόγο θα χάριζαν τα μισά από τα κέρδη τους στο λαχείο;
  • Τι θα έλεγαν στον εαυτό τους πριν από 10 χρόνια και γιατί;

Με τη σωστή αποκρυπτογράφηση των απαντήσεων στις παραπάνω ερωτήσεις, μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο των κατοικίδιων μπορεί να καταλάβει πολλά για το κοινό-στόχο της και να προσαρμόσει αναλόγως την στρατηγική μάρκετινγκ για την προώθηση των προϊόντων της με στόχο την αύξηση των πωλήσεών της.

Διαβάστε επίσης

Επικαιρότητα