Συμπληρώματα διατροφής
Οι λόγοι που οι περισσότεροι κηδεμόνες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να τα παρέχουν στα κατοικίδιά τους.
Σύμφωνα με την Global Pet Supplements Report, την πρόσφατη παγκόσμια έκθεση για τα συμπληρώματα διατροφής για κατοικίδια της ADM (αμερικανική πολυεθνική εταιρία επεξεργασίας τροφίμων για ανθρώπους, κατοικίδια και ζώα), οι κηδεμόνες κατοικίδιων αναζητούν λειτουργικά συμπληρώματα, ώστε να τους προσφέρουν μια γενικότερη ευεξία, καλή κινητικότητα των αρθρώσεων, υγιή δόντια, δέρμα, τρίχωμα και καλή πεπτική υγεία, με απώτερο σκοπό τη διατήρηση και τη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής τους υγείας, σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Οι κηδεμόνες δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στην υγεία των κατοικίδιων τους, ενώ πολλοί είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα σε συμπληρώματα που περιέχουν λειτουργικά συστατικά. Η πρόσφατη έρευνα καταναλωτών της ADM αποκαλύπτει έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό γι’ αυτά τα προϊόντα που τροφοδοτείται από έναν συνδυασμό ανησυχιών για την υγεία των ζώων και της προσφοράς καινοτόμων προϊόντων. Η παγκόσμια αγορά λιχουδιών και συμπληρωμάτων για κατοικίδια προβλέπεται να αυξηθεί κατά 8% CAGR (δείκτης μέτρησης απόδοσης) μέχρι το 2028. Σύμφωνα με την έρευνα της ADM, το 85% των κηδεμόνων κατοικίδιων παγκοσμίως θεωρεί ότι η σωστή διατροφή και τα συμπληρώματα είναι τόσο σημαντικά για τα κατοικίδια όσο και για τους ίδιους τους εαυτούς τους.
Οι τάσεις που οδηγούν σε αυτή τη ζήτηση
Οι κηδεμόνες δίνουν έμφαση στην υγεία και τη μακροζωία των κατοικίδιων
Όλοι όσοι έχουν ένα τουλάχιστον κατοικίδιο στο σπίτι τους, θέλουν να είναι υγιές και γι’ αυτό επενδύουν σε συμπληρώματα που υποστηρίζουν βασικούς τομείς της συνολικής τους υγείας, όπως τα δόντια και το στόμα, το δέρμα και το τρίχωμα και γενικά συμπληρώματα που προάγουν μια φυσιολογική και υγιή γήρανση του οργανισμού του ζώου. Οι κηδεμόνες δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις σχετικές επιστημονικές έρευνες και αρκεί μια σύσταση από τον κτηνίατρο για να προβούν σε κάποια σχετική με λειτουργικά συμπληρώματα αγορά.
Βελτιωμένες υφές και γεύσεις
Ένα συμπλήρωμα που το ζώο μπορεί δυνητικά να μασήσει και τελικά να το καταναλώσει εύκολα, ενώ έχει και ευχάριστη γεύση, προτιμάται από τους κηδεμόνες χωρίς δεύτερη σκέψη και αποτελεί την πιο δημοφιλή μορφή συμπληρώματος για κατοικίδια. Παρόλα αυτά, το προϊόν πρέπει και πάλι να περάσει από την έγκριση του κατοικίδιου που σημαίνει ότι το ζώο πρέπει να δεχτεί να το καταναλώσει για να θεωρηθεί κατάλληλο. Αν ένας σκύλος ή μια γάτα απορρίψει ένα συμπλήρωμα, ο κηδεμόνας του είναι απίθανο να το αγοράσει ξανά, όσο ελκυστικό κι αν φαίνεται στον ίδιο. Έτσι ο παράγοντας υφή και ο παράγοντας γεύση θεωρούνται απαραίτητοι για την επιτυχία του συμπληρώματος.
Αυξημένη ευαισθητοποίηση για το μικροβίωμα του εντέρου
Καθώς οι άνθρωποι ως καταναλωτές εξοικειώνονται περισσότερο με τα πρεβιοτικά, τα προβιοτικά και τα μεταβιοτικά για την υγεία του δικού τους εντέρου, αναζητούν παρόμοιες λύσεις και για τα κατοικίδια τους. Η υγεία του πεπτικού συστήματος παραμένει κορυφαία προτεραιότητα και οι τροφές εκείνες ή τα εξειδικευμένα συμπληρώματα που προάγουν την υγεία του γαστρεντερικού και εμποδίζουν την εμφάνιση σχετικών προβλημάτων στα κατοικίδια, είναι μια πολλά υποσχόμενη τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Η επιστήμη και τα δεδομένα στα οποία υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση καθορίζουν την εμπιστοσύνη των κηδεμόνων κατοικίδιων
Όλοι οι καταναλωτές έλκονται από τα προϊόντα για τα οποία υπάρχουν σαφή, τεκμηριωμένα οφέλη. Έρευνα που αποκαλύπτει πώς τα λειτουργικά συστατικά βελτιώνουν την υγεία των κατοικίδιων δε δικαιολογεί μόνο την υψηλότερη τιμή τους, αλλά χτίζει εμπιστοσύνη και πίστη από την πλευρά των κηδεμόνων που αναζητούν το καλύτερο για το κατοικίδιό τους σε μια συγκεκριμένη μάρκα.
Σύμφωνα με την έρευνα της ADM, αυτή η αλλαγή στις τάσεις των συμπληρωμάτων διατροφής για κατοικίδια υπογραμμίζει το πώς οι κηδεμόνες κατοικίδιων ευθυγραμμίζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις με την κατανόηση της σημασίας της ευεξίας και της υγείας των ίδιων και των ζώων τους.
Η επιστημονική τεκμηρίωση σχετικά με την ωφέλεια των συστατικών που αναγράφεται πάνω στις συσκευασίες επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις
Σύμφωνα με την έρευνα της ADM για τα συμπληρώματα διατροφής που προορίζονται για κατοικίδια, το 97% των καταναλωτών δηλώνει ότι το βασικό όφελος υγείας που αναγράφεται στη συσκευασία επηρεάζει την απόφασή του για την αγορά λειτουργικών προϊόντων για κατοικίδια. Ειδικότερα, το 63% των κηδεμόνων σκύλων και το 61% των κηδεμόνων γατών ισχυρίζεται ότι τα θρεπτικά συστατικά που προέρχονται από επώνυμες μάρκες παίζουν ρόλο στην επιλογή του προϊόντος, καθώς τα θεωρούν πιο αξιόπιστα λόγω επιστημονικής τεκμηρίωσης. Επιπλέον, 4 στους 10 κηδεμόνες σκύλων αναζητούν εξειδικευμένους ισχυρισμούς σχετικά με τα οφέλη για την υγεία που υποστηρίζονται από επιστημονικές αποδείξεις, ώστε να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητα του προϊόντος.
Από πού παίρνουν τις πληροφορίες τους οι κηδεμόνες κατοικίδιων;
Σύμφωνα και πάλι με την έρευνα, οι κηδεμόνες βασίζονται για τις πληροφορίες τους σε κτηνιάτρους, pet shops και ιστότοπους για κατοικίδια για να ερευνήσουν νέα προϊόντα που έχουν κυκλοφορήσει για τα ζώα τους. Δεν είναι λίγοι και οι καταναλωτές, κυρίως στις ΗΠΑ, που λαμβάνουν τις πληροφορίες τους από κανάλια, όπως το Youtube. Να σημειωθεί ότι η χρήση ομάδων στο Facebook για τη λήψη πληροφοριών σχετικά με προϊόντα για κατοικίδια συνηθίζεται σε ορισμένες χώρες όπως το Μεξικό (31%) – πολύ πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς που είναι 18%. Κατά τα άλλα, αυτό που ισχύει σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ότι οι κηδεμόνες εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό τους κτηνιάτρους και τους υπαλλήλους των pet shops μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς βλέπουν το διαδίκτυο ως πηγή έμπνευσης, ενώ οι επαγγελματίες του κλάδου των κατοικίδιων ως πηγή εξουσίας.