Αγορά τροφών για κατοικίδια
Οι σημερινοί κηδεμόνες κατοικίδιων προσαρμόζονται στις προκλήσεις και υιοθετούν τις νέες τάσεις, καθώς λαμβάνουν τις αποφάσεις τους για την αγορά τροφής για κατοικίδια.
Μπορεί να μοιάζει περίεργο αλλά οι τάσεις όσον αφορά την αγορά τροφών για κατοικίδια έχουν επηρεαστεί από φαινομενικά άσχετες προκλήσεις, όπως οι εμπόλεμες καταστάσεις σε διάφορα μέρη του πλανήτη, η κλιματική αλλαγή, οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές και όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Αυτό ακριβώς επισημάνθηκε πέρσι στο Foro Mascotas Pet Food, μια εξειδικευμένη εκδήλωση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Γκουανταλαχάρα του Μεξικού αφιερωμένη στη βιομηχανία τροφών για κατοικίδια, από τον ερευνητή και αναλυτή δεδομένων της Euromonitor International, Alberto Trueba, όπου συζητήθηκαν και οι καταναλωτικές τάσεις που επηρεάζουν τις βιομηχανίες τροφών για κατοικίδια παγκοσμίως.
“Πράσινο ξέπλυμα” έναντι βιωσιμότητας
Ο όρος “πράσινο ξέπλυμα” (greenwashing) αναφέρεται στην πρακτική όπου κάποιες εταιρίες παρουσιάζονται ως πιο φιλικές προς το περιβάλλον από ό,τι είναι στην πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας “πράσινες” διαφημίσεις και τακτικές μάρκετινγκ χωρίς όμως ουσιαστικές οικολογικές δράσεις. Αντίθετα, η βιωσιμότητα αφορά πραγματικές, μετρήσιμες προσπάθειες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, όπως η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, η μείωση εκπομπών CO₂ και η προμήθεια πρώτων υλών με ηθικές μεθόδους. Ουσιαστικά, το “πράσινο ξέπλυμα” είναι η ψευδαίσθηση της βιωσιμότητας, ενώ η πραγματική βιωσιμότητα βασίζεται σε διαφανείς και υπεύθυνες πρακτικές. Έτσι, οι κηδεμόνες κατοικίδιων ανησυχούν περισσότερο για τη βιωσιμότητα από αυτούς που δεν έχουν κατοικίδια, σύμφωνα με έρευνες της Euromonitor, ενώ είναι πιο πιθανό να δηλώσουν ότι προσπαθούν να λάβουν μέτρα που θα έχουν θετική επίδραση στο φυσικό περιβάλλον. Ομοίως, είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή. Όσο και αν οι κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων σε όλο τον κόσμο ανησυχούν για τον οικολογικό αντίκτυπο των αγορών τους, μπορεί να είναι δύσπιστοι όσον αφορά τη βιωσιμότητα. Οι κηδεμόνες κατοικίδιων είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά το “πράσινο ξέπλυμα” ή τη βιτρίνα μιας δήθεν περιβαλλοντικής ευθύνης. Έτσι, η ανάγκη της ύπαρξης πιστοποίησης έχει γίνει σημαντική για τη διασφάλιση ότι οι αξιώσεις βιωσιμότητας είναι δεν είναι απλώς αξιώσεις και τίποτα παραπάνω. Τρεις είναι οι πιο αποτελεσματικές τακτικές για μια εταιρία που εμπορεύεται ή παράγει τροφές για κατοικίδια, προκειμένου να ακολουθήσει την τάση της βιωσιμότητας: ειλικρίνεια, αντικειμενικότητα όσον αφορά τους στόχους βιωσιμότητας και παραγωγή προϊόντων που να είναι προσιτά και φιλικά προς το περιβάλλον. Επίσης, μια εταιρία μπορεί να αναπτύξει συμμαχίες για να μειώσει τα αποτυπώματα άνθρακα ή να επιτύχει άλλους περιβαλλοντικούς στόχους.
Υγεία και ευεξία για τα κατοικίδια
Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, οι κηδεμόνες κατοικίδιων επικεντρώνονται πολύ περισσότερο στην ευεξία και την υγεία. Ως μέρος αυτού, οι πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής για κατοικίδια έχουν αυξηθεί. Πολλά από αυτά τα συμπληρώματα προσφέρουν παρόμοια οφέλη στα κατοικίδια με αυτά που αναζητούν οι άνθρωποι στα δικά τους συμπληρώματα. Για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των κηδεμόνων όσον αφορά την επίτευξη υγείας και ευεξίας για τα κατοικίδιά τους, οι εταιρίες μπορούν να στοχεύσουν σε εξειδικευμένα προϊόντα που θα είναι λειτουργικά και θα μπορούν να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες, όπως π.χ. η υγεία των αρθρώσεων, του ουροποιητικού συστήματος κλπ. Για την προώθηση αυτών των προϊόντων, οι έγκυρες κριτικές μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές. Συνολικά, μια εταιρία με τροφές για κατοικίδια πρέπει αρχικά να κατανοήσει τους στόχους υγείας και ευεξίας της αγοράς-στόχου της για τα κατοικίδια.
Περισσότεροι value hackers: Μείωση εξόδων και δαπανών χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα
Ο πληθωρισμός αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους καταναλωτές όλων των προϊόντων και οι κηδεμόνες κατοικίδιων δεν αποτελούν εξαίρεση. Μπορεί να είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για τα κατοικίδιά τους από ό,τι στο παρελθόν, μόνο που τώρα ζητούν κι άλλα οφέλη από την αγορά τους πέρα από μια συμφέρουσα τιμή. Το κυνήγι της αξίας έχει οδηγήσει στην παραγωγή τροφών για κατοικίδια ιδιωτικής ετικέτας, αφού οι κηδεμόνες αναζητούν κορυφαία ποιότητα πληρώνοντας μια μέτρια τιμή. Οι τακτικές για να ακολουθήσει μια εταιρία την τάση της προστιθέμενης αξίας περιλαμβάνουν την προσφορά προσιτών επιλογών, την έναρξη ενός προγράμματος αφοσίωσης και τις προσφορές που αναδεικνύουν την αξία του προϊόντος.
Ευχάριστοι περισπασμοί
Με όλα όσα προβληματίζουν τον πλανήτη, οι κηδεμόνες κατοικίδιων αναζητούν δραστηριότητες για να ξεχαστούν και να ασχοληθούν με κάτι πιο ευχάριστο. Έτσι, αναζητούν προϊόντα και αξεσουάρ που μπορούν να τους προσφέρουν θετικές και παιχνιδιάρικες στιγμές με τα κατοικίδιά τους, οι οποίες θα ενισχύσουν τον δεσμό τους.
Τεχνητή νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να γίνεται μέρος της ρουτίνας της ζωής των κηδεμόνων κατοικίδιων. Οι εταιρείες τροφών για κατοικίδια μπορούν να υιοθετήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με διάφορους τρόπους, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιτρέψει μια βαθύτερη και ταχύτερη ανάλυση των δεδομένων των καταναλωτών, η οποία μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί από τις εταιρίες ώστε να λάβουν τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις σχετικά με τα προϊόντα τους.