Εμπορικές εκθέσεις
Οι πιο χρήσιμες συμβουλές προετοιμασίας των επαγγελματιών της βιομηχανίας των κατοικίδιων για τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις του κλάδου.
Οι εμπορικές εκθέσεις του κλάδου των κατοικίδιων αυξάνονται σε αριθμό σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης παγκοσμίως.
Οι σχετικές εκθέσεις, τα συνέδρια και τα φεστιβάλ αποτελούν όλα καταπληκτικές ευκαιρίες για δικτύωση, ενημέρωση, προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, εκπαίδευση, επαγγελματική ανάπτυξη και, μέσα σε όλα αυτά, συχνά και διασκέδαση! Πρόκειται για εκδηλώσεις που δεν θα πρέπει να περνούν απαρατήρητες και η αλήθεια είναι πως αξίζει να επενδύσει κανείς χρόνο – κι αν χρειαστεί χρήμα – για να συμμετάσχει είτε σαν εκθέτης είτε σαν επισκέπτης.
Εκθέσεις και συνέδρια στην Ελλάδα, όπως το Pet Festival, τα Pet Awards, το Pet Congress, το Cat Festival, το All About Cats, η Zootechnia και στο εξωτερικό το Petfood Forum, η Global Pet Expo, η Zoomark, η Pet Fair και άλλες πολλές, έχουν συμμετοχές που χρόνο με τον χρόνο σημειώνουν νέα ρεκόρ. Το παρόν άρθρο απευθύνεται τόσο σε εκθέτες όσο και σε επισκέπτες και τους παρέχει συμβουλές, ώστε να έχουν μια ικανοποιητική και εποικοδομητική εμπειρία.
Σωστός προγραμματισμός
Προτού εισέλθει κανείς στην έκθεση, καλό είναι να ελέγξει το πρόγραμμα, τη λίστα με τους εκθέτες και να μελετήσει το σχεδιάγραμμα της εκδήλωσης για να γνωρίζει πού βρίσκεται ποιος. Δίνοντας προτεραιότητα στα περίπτερα, στις συνεδρίες, στις ομιλίες και στις εκδηλώσεις δικτύωσης που επιθυμεί να παρακολουθήσει και θέτοντας σαφείς στόχους – είτε πρόκειται για ενημέρωση πάνω σε νέα προϊόντα και τάσεις του κλάδου είτε για συναντήσεις με συγκεκριμένους προμηθευτές – ο σωστός προγραμματισμός εξοικονομεί χρόνο και γλιτώνει κάποιον από την άσκοπη περιπλάνηση χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Άνετα παπούτσια και τα κατάλληλα εργαλεία
Οι εμπορικές εκθέσεις συχνά σημαίνουν ώρες ορθοστασίας και πολύ περπάτημα, επομένως ένα ζευγάρι άνετα παπούτσια είναι απαραίτητα. Χρήσιμα σε τέτοιου είδους περιστάσεις είναι επίσης ένα μπουκάλι νερό, κάποιο σνακ και οπωσδήποτε ένα σημειωματάριο ή μια συσκευή για την καταγραφή σημειώσεων.
Στοχευμένη δικτύωση
Όταν συναντά κανείς κόσμο σε επαγγελματικό επίπεδο χρειάζεται να είναι προνοητικός. Το να συστηθεί στους εκθέτες, να ανοίξει πρώτος συζητήσεις στα διαλείμματα και να ανταλλάξει επαγγελματικές κάρτες είναι λίγα μόνο από όσα μπορεί να κάνει. Το Linkedin είναι εξαιρετικό για να κάνει κανείς νέες επαγγελματικές επαφές μετά την εκδήλωση, ώστε να κρατήσει επικοινωνία με όσους επιθυμεί.
Μια έκθεση δε σημαίνει μόνο περίπτερα
Σε όλες τις εκθέσεις υπάρχουν πολλά να ανακαλύψει κανείς πέρα από τα περίπτερα. Ομιλίες, εργαστήρια, συνεδρίες, παρουσιάσεις, μίνι σεμινάρια και πολλά ακόμα περιμένουν συνήθως τους επισκέπτες. Επίσης, οι δεξιώσεις και τα πάρτι δικτύωσης ή τα διαλείμματα για καφέ και γεύμα προσφέρουν ευκαιρίες να συνδεθούν οι εμπλεκόμενοι σε ένα πιο χαλαρό περιβάλλον.
Απολογισμός λίγο πριν το τέλος
Καθώς η έκθεση πλησιάζει στο τέλος της, ένας έλεγχος του υλικού που συγκεντρώθηκε και μια γρήγορη καταμέτρηση των νέων γνωριμιών είναι χρήσιμο να γίνονται. Στη συνέχεια, μέσα στις επόμενες ημέρες, ένα ευχαριστήριο email ή ένα μήνυμα στο Linkedin θα μπορούσαν να αφήσουν μια καλή εντύπωση και να ανοίξουν τον δρόμο για μελλοντικές ευκαιρίες και επαγγελματικές συνεργασίες.