Κηδεμόνες κατοικίδιων
Αυξάνονται τα νοικοκυριά που έχουν τουλάχιστον ένα κατοικίδιο χάρη στη Γενιά Ζ που υιοθετεί περισσότερα από ένα κατοικίδια.
Οι κηδεμόνες κατοικίδιων ολοένα και αυξάνονται στις ΗΠΑ σύμφωνα με την American Pet Products Association (APPA), η οποία δημοσίευσε την Έκθεση για την Κατάσταση της Βιομηχανίας για το 2025 (State of the Industry Report), μια αναφορά που παρέχει τη συνολική εικόνα της κατάστασης και των τάσεων της βιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι οι δαπάνες της βιομηχανίας κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ έφτασαν τα 152 δις δολάρια το 2024, με προβλέψεις 157 δις δολαρίων για το 2025.
Η έκθεση, που παρουσιάστηκε στην Global Pet Expo 2025, αναδεικνύει την αύξηση του αριθμού των κηδεμόνων κατοικίδιων, τις μεταβαλλόμενες αγοραστικές συμπεριφορές των καταναλωτών και τις νέες προκλήσεις που σχετίζονται με την προσιτή τιμή και την πρόσβαση στη φροντίδα των κατοικίδιων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της APPA, “Η βιομηχανία κατοικίδιων συνεχίζει να επιδεικνύει ανθεκτικότητα, ακόμα και εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας. Αυτό που είναι ενθαρρυντικό είναι ότι οι κηδεμόνες κατοικίδιων αυξάνονται, με 94 εκάτ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ να έχουν τώρα τουλάχιστον ένα κατοικίδιο, από 82 εκάτ. το 2023. Αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η φροντίδα των κατοικίδιων παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για τους Αμερικανούς, αντανακλώντας τον βαθύ και διαρκή δεσμό μεταξύ των ανθρώπων και των κατοικίδιων τους, ειδικά χάρη στους Μιλένιαλς και στη Γενιά Ζ που είναι πιο πιθανό να έχουν παραπάνω από ένα κατοικίδια από ό,τι οι Boomers και η Γενιά Χ”.
Οι επικρατούσες τάσεις και τα νούμερα
- Η βιομηχανία κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ συνεχίζει να αναπτύσσεται και παρά τις οικονομικές διακυμάνσεις, το 77% των κηδεμόνων κατοικίδιων αναφέρει ότι οι οικονομικές ανησυχίες δεν έχουν επηρεάσει την απόκτηση κατοικίδιων.
- Οι κηδεμόνες σκύλων έχει αυξηθεί στο 51% των νοικοκυριών, ποσοστό που ισοδυναμεί με 68 εκάτ. σκύλους, ενώ οι κηδεμόνες γατών αντιπροσωπεύουν πλέον το 37% των νοικοκυριών, ποσοστό που ισοδυναμεί με 49 εκάτ. γάτες.
- Η Γενιά Z πρωτοστατεί στην αύξηση του αριθμού των κηδεμόνων κατοικίδιων. Το 2024, 18,8 εκάτ. νοικοκυριά της Γενιάς Ζ είχαν ένα κατοικίδιο, σημειώνοντας αύξηση 43,5% από το 2023. Αυτή η γενιά είναι επίσης πιο πιθανό να έχει πολλά κατοικίδια, με το 70% να αναφέρει ότι έχει δύο ή περισσότερα κατοικίδια.
- Περισσότεροι είναι οι άντρες, ιδιαίτερα από τους Μιλένιαλς και τη Γενιά Ζ, που αποκτούν κατοικίδια. Μεταξύ των κηδεμόνων σκύλων της Γενιάς Ζ το 58% είναι άντρες, ενώ μεταξύ των κηδεμόνων σκύλων των Μιλένιαλ το 63% είναι πάλι άντρες. Η μεγαλύτερη αλλαγή στην κηδεμονία γατών ήταν επίσης μεταξύ των νεότερων αντρών, με το 38% των κηδεμόνων γατών να ανήκουν στη Γενιά Ζ και το 46% των κηδεμόνων γατών να ανήκουν στους Μιλένιαλς.
- Η οικονομική προσβασιμότητα και η πρόσβαση σε κτηνιατρικές υπηρεσίες και υπηρεσίες φροντίδας κατοικίδιων παραμένουν κορυφαίες ανησυχίες μεταξύ των κηδεμόνων κατοικίδιων. Το 37% αυτών ανησυχεί για την πρόσβαση στην κτηνιατρική περίθαλψη, με το 60% να αναφέρει το οικονομικό ως πρωταρχικό ζήτημα. Όσον αφορά τις γενικές υπηρεσίες κατοικίδιων, το 22% των κηδεμόνων εκφράζει ανησυχίες, με το 38% να επισημαίνει το κόστος και το 31% να τονίζει τη δυσκολία στην εξασφάλιση ραντεβού.
- Τα κατοικίδια γίνονται πλέον δεκτά και στους χώρους εργασίας. Το 14% των εργαζομένων αναφέρει ότι ο χώρος εργασίας τους επιτρέπει τα κατοικίδια, αντιπροσωπεύοντας μια αύξηση της τάξεως του 17% από το 2023. Οι πολιτικές των χώρων εργασίας αλλάζουν για να διαμορφώσουν περιβάλλοντα φιλικά προς τα κατοικίδια, με το 80% των επαγγελματιών του ανθρώπινου δυναμικού να δηλώνει ότι το να επιτρέπονται τα κατοικίδια σε έναν χώρο εργασίας συμβάλλει στην προσέλκυση και διατήρηση κορυφαίων ταλέντων στις εταιρίες. Επιπλέον, το 75% θεωρεί ότι οι χώροι εργασίας που είναι φιλικοί προς τα κατοικίδια υποστηρίζουν το μοντέλο εργασίας που προωθεί την επιστροφή στο γραφείο.
- Τα προϊόντα που προάγουν την ηρεμία και την καλή διάθεση των κατοικίδιων έχουν μεγάλη ζήτηση, ιδιαίτερα από τους νεότερους σε ηλικία κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων. Το 78% των κηδεμόνων σκύλων της Γενιάς Ζ και το 71% των κηδεμόνων γατών της ίδιας γενιάς χρησιμοποιούν τέτοιου είδους προϊόντα (χαλαρωτικά σνακ, αρώματα, ειδικά παιχνίδια ή συμπληρώματα). Η γενιά των Μιλένιαλς αναφέρει επίσης ότι κάνει σημαντική χρήση, με το 72% των κηδεμόνων σκύλων και το 66% των κηδεμόνων γατών να ενσωματώνουν αυτά τα προϊόντα στη ρουτίνα φροντίδας των κατοικίδιων τους.
- Οι κηδεμόνες κατοικίδιων πραγματοποιούν αγορές τόσο από το διαδίκτυο όσο και από τα φυσικά καταστήματα, ενισχύοντας τη σημασία μιας στρατηγικής λιανικής πώλησης σε όλα τα κανάλια. Επί του παρόντος, το 51% των αγοραστών προϊόντων για κατοικίδια ψωνίζει online, ενώ το 47% προτιμά τις αγορές από το φυσικό κατάστημα.
Αναμφισβήτητα, η Γενιά Ζ οδηγεί σε αξιοσημείωτες αλλαγές στην κηδεμονία κατοικίδιων. Αυτή η γενιά ανοίγει επίσης τον δρόμο προς την κηδεμονία πολλών κατοικίδιων και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το TikTok, το YouTube και το Instagram για να ανακαλύψει και να αγοράσει προϊόντα για κατοικίδια. Καθώς οι εταιρίες με προϊόντα για κατοικίδια ατενίζουν το μέλλον, η αξιοποίηση ψηφιακών στρατηγικών είναι το κλειδί για να τραβήξουν την προσοχή αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας δημογραφικής ομάδας.