Δευτέρα, 28 Απριλίου, 2025

Pet marketing και δημόσιες σχέσεις το 2025

Share

Pet marketing

Επιχειρηματικές στρατηγικές στο pet marketing και τις δημόσιες σχέσεις που οδηγούν σε πραγματικά αποτελέσματα.

Το pet marketing (μάρκετινγκ για κατοικίδια) είναι ένας νέος κλάδος στην επιστήμη του μάρκετινγκ που αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς ο κλάδος της φροντίδας κατοικίδιων ζώων βιώνει μια αξιοσημείωτη ανάπτυξη παγκοσμίως.

Pet marketing

Οι εκτιμήσεις των ειδικών σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence’s Pet Economy Report, μιλούν για μια αγορά η οποία παγκοσμίως θα αγγίζει τα 500 δισ. δολάρια έως το 2030. Με την παγκόσμια αγορά τροφών για κατοικίδια να αναμένεται πάνω από 135 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας και την αγορά φαρμάκων να αναμένεται πάνω από 25 δισ. δολάρια στο ίδιο χρονικό διάστημα, γίνεται προφανές ότι προκύπτουν μοναδικές ευκαιρίες για όσους θέλουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στον κλάδο της βιομηχανίας κατοικίδιων ζώων. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι εκτιμάται πως το 1/3 των νοικοκυριών παγκοσμίως έχουν τουλάχιστον ένα κατοικίδιο, με τον σκύλο στην πρώτη θέση και τις γάτες και τα διάφορα είδη ψαριών στη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.

Προχωρώντας στο 2025, η συνταγή της επιτυχίας του pet marketing περιλαμβάνει απαραίτητα έναν εξελιγμένο συνδυασμό ψηφιακής καινοτομίας και γνώσεων που βασίζονται σε συγκεκριμένα δεδομένα. Οι ηγέτες του κλάδου (Chewy, PetSmart, Purina, Hill’s Pet Nutrition, Petflow, Pet Supplies Plus, Camp Bow Wow, Freshpet, Wellness Pet Food), αξιοποιούν ήδη στρατηγικές αιχμής που οι μικρότερες εταιρίες μπορούν να προσαρμόσουν και να εφαρμόσουν για να απολαύσουν τα μέγιστα οφέλη.

Η εξέλιξη του pet marketing μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρίες με είδη για κατοικίδια αλληλεπιδρούν με το κοινό τους, με τη δυναμική τους να συνεχίζει τη γρήγορη εξέλιξή της. Καμπάνιες σε μέσα όπως το TikTok ή το Instagram έχουν τεράστια απήχηση συγκεντρώνοντας ακόμα και δισεκατομμύρια προβολές με σκοπό να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των ζωόφιλων και όσων είναι κηδεμόνες κατοικίδιων.

Το Instagram παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος του μάρκετινγκ για κατοικίδια, με την πλειοψηφία επιχειρηματικών κολοσσών να διαπρέπει στην οπτική αφήγηση (instagram reels) χρησιμοποιώντας διάφορες ιδέες για να προσελκύσει νέους πελάτες ή να κάνει τους υπάρχοντες ακόμα πιο πιστούς.

Μάρκετινγκ περιεχομένου που χτίζει εμπιστοσύνη

Οι σημερινοί κηδεμόνες κατοικίδιων δεν είναι πλέον παθητικοί καταναλωτές. Αναζητούν αξιόπιστες πηγές για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες απόψεις και αποφάσεις σχετικά με την υγεία και την ευτυχία των κατοικίδιων τους. Έτσι, οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και εκτός από την απλή παρουσίαση των προϊόντων τους να προσφέρουν στον καταναλωτή και το κάτι παραπάνω που θα του είναι χρήσιμο, καθώς αν θεωρηθούν αξιόπιστες θα μπορέσουν να απολαύσουν και σημαντική επισκεψιμότητα στις οργανικές αναζητήσεις. Έτσι, συμβουλές φροντίδας κατοικίδιων, άρθρα με αναλύσεις και κριτικές κτηνιάτρων για θέματα διατροφής και συμπεριφοράς, λεπτομερείς διατροφικοί οδηγοί ανάλογα με το στάδιο ζωής του ζώου και πολλά ακόμα είναι όσα παρέχουν καθημερινά οι εταιρίες στους ακολούθους τους, συνδυάζοντας την επιστημονική τεχνογνωσία με την απλή γλώσσα με τελικό στόχο την ενίσχυση της αξιοπιστίας τους στην εγχώρια ή τη διεθνή αγορά.

Προγράμματα email marketing που προωθούν την αφοσίωση του πελάτη

Στον τομέα του εξατομικευμένου μάρκετινγκ, διάφορα προγράμματα παρέχουν προσαρμοσμένες προτάσεις και έγκαιρες υπενθυμίσεις για επαναλαμβανόμενες αγορές στο προφίλ του εκάστοτε πελάτη, αφού διατηρούν στη βάση των δεδομένων τους λεπτομερή προφίλ για μεμονωμένα κατοικίδια. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης μπορεί να εκτοξεύσει τα ποσοστά διατήρησης πελατών πολύ πάνω από τους μέσους όρους του κλάδου, αποδεικνύοντας τη δύναμη των προγραμμάτων πιστότητας που βασίζονται σε δεδομένα.

Άλλη μια στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω ενεργειών που βασίζονται στη συμπεριφορά είναι η αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων με βάση τις προηγούμενες αγορές και τις συνήθειες περιήγησης των πελατών, ενημερώνοντάς τους για ειδικές εκπτώσεις, μειωμένες τιμές κλπ.

Τοπικό SEO και δέσμευση κοινότητας

Για τους τοπικούς λιανοπωλητές ειδών για κατοικίδια και όσους παρέχουν υπηρεσίες σε μια συγκεκριμένη πόλη ή περιοχή, η βελτιστοποίηση για τοπική αναζήτηση έχει καταστεί αδιαπραγμάτευτη. Κάποιες εταιρίες υπερέχουν σε αυτόν τον τομέα, διατηρώντας ακριβή εταιρικά προφίλ στη google για κάθε κατάστημα, ενθαρρύνοντας τις θετικές κριτικές πελατών. Αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει ότι οι τοποθεσίες τους κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα σε αναζητήσεις όπως “προμήθειες για κατοικίδια κοντά μου”, αυξάνοντας τόσο την online προβολή όσο και την επισκεψιμότητα. Όλο αυτό όμως, μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο. Για παράδειγμα, franchise εταιρίες προχωρούν τη δέσμευση της κοινότητάς τους ένα βήμα παραπέρα. Για κάθε τοποθεσία όπου βρίσκεται ένα franchise κατάστημα δημιουργείται τοπικό περιεχόμενο ιστολογίου όπου αναρτώνται προσεχείς εκδηλώσεις και δραστηριότητες σχετικές με κατοικίδια. Αυτή η στρατηγική όχι μόνο ενισχύει την ταξινόμηση στις τοπικές αναζητήσεις, αλλά ενδυναμώνει και την αίσθηση της κοινότητας, τοποθετώντας την εταιρία στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των κηδεμόνων κατοικίδιων στην εκάστοτε περιοχή.

Στρατηγικές συνεργασίες και influencer marketing

Η αυθεντικότητα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των επιτυχημένων συνεργασιών με τους influencers και η βιομηχανία κατοικίδιων έχει δει εξαιρετικά αποτελέσματα από συνεργασίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες των brands. Vlogs και ιστορίες με βαθιά απήχηση στο κοινό που έχουν συγκεκριμένο στόχο (π.χ. “όχι στην κακομεταχείριση των ζώων”, “ναι στην υιοθεσία”), απολαμβάνουν εκατομμύρια προβολές ευαισθητοποιώντας το κοινό. Ακόμα, συνεργασίες με κτηνιάτρους, εκπαιδευτές ζώων, διατροφολόγους κατοικίδιων, οι οποίοι παίζουν τον ρόλο του αξιόπιστου πρεσβευτή της εταιρίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσφέρουν μεγάλα οφέλη: από τη μια πλευρά ενισχύουν τη φήμη της εταιρίας αφού λαμβάνει έγκριση από κάποιον ειδικό, ενώ παράλληλα παρέχουν πολύτιμο ενημερωτικό περιεχόμενο για τους κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων.

Εξισορρόπηση καινοτομίας και αυθεντικότητας

Καθώς το 2025 προχωρά, οι κορυφαίες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κατοικίδιων ζώων καλούνται να επικεντρωθούν στη δημιουργία ουσιαστικών συνδέσεων με το κοινό τους, ενώ αξιοποιούν την τεχνολογία για να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες. Η επιτυχία εξαρτάται κατανοώντας βαθιά τι είδους κοινό έχουν μπροστά τους, από τη δημιουργία περιεχομένου που ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες του κοινού και από την καλλιέργεια γνήσιων σχέσεων μέσω στρατηγικών συνεργασιών.

Οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ θα συνδυάσουν την καινοτομία με την αφήγηση μιας ιστορίας, δίνοντας πάντα προτεραιότητα στην ευημερία των κατοικίδιων και των κηδεμόνων τους. Για να μπορέσει να αξιοποιήσει προς όφελός του ένας επαγγελματίας του κλάδου όλα τα παραπάνω εργαλεία, χρειάζεται να ξεκινήσει ελέγχοντας τις τρέχουσες προσπάθειές του σε σχέση με τις αναδυόμενες τάσεις στο μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός πλάνου που θα είναι προσαρμοσμένο στα δυνατά σημεία του και στη θέση της εταιρίας του στην αγορά. Τότε, και εφόσον καταφέρει να παραμείνει μπροστά από τις εξελίξεις, θα μπορέσει να εξασφαλίσει μια καλή θέση στις προτιμήσεις και στο καλάθι αγορών των κηδεμόνων των κατοικίδιων για τα οποία εργάζεται.

Διαβάστε επίσης

Επικαιρότητα