Δευτέρα, 28 Απριλίου, 2025

Βιωσιμότητα: Πώς την αντιλαμβάνονται οι κηδεμόνες κατοικίδιων

Share

Βιωσιμότητα

Έρευνες που έγιναν σε κηδεμόνες κατοικίδιων έδειξαν διάφορα επίπεδα ενημέρωσης και δέσμευσης όσον αφορά τη βιωσιμότητα, καθώς και προθυμία να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για αντίστοιχα προϊόντα.

Οι κηδεμόνες κατοικίδιων, όπως και πολλοί καταναλωτές, ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη βιωσιμότητα των προϊόντων και των εμπορικών σημάτων που επιλέγουν να αγοράσουν.

Βιωσιμότητα

Σε μια παγκόσμια έρευνα για τον τρόπο ζωής των καταναλωτών που διεξήχθη το 2024 από τη Euromonitor International, το 65% των κηδεμόνων κατοικίδιων δήλωσε ότι ανησυχεί για την κλιματική αλλαγή και μάλιστα είναι πιθανότερο να υιοθετήσει “πράσινες” πρακτικές από εκείνους που δεν έχουν κατοικίδια. Τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της Interzoo 2024 έδειξαν επίσης ότι όλο και περισσότεροι κηδεμόνες κατοικίδιων στις αναδυόμενες αγορές προσπαθούν να αφήσουν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον με τις πρακτικές τους, ενδεικτικά το 80% των Ινδών, το 74% των Κινέζων και των κατοίκων των ΗΑΕ και το 72% των Βραζιλιάνων. Είναι ενδιαφέρον ότι πολύ χαμηλότερα ήταν τα αντίστοιχα ποσοστά των κηδεμόνων κατοικίδιων σε αναπτυγμένες αγορές (50% στο Βέλγιο και στη Σουηδία και 32% στην Ιαπωνία).

Πώς επικεντρώνονται οι κηδεμόνες κατοικίδιων στη βιωσιμότητα

Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ κηδεμόνων και μη κηδεμόνων κατοικίδιων που ακολουθούν πιο βιώσιμες πρακτικές, το 52% των κηδεμόνων κατοικίδιων μειώνει τη χρήση πλαστικών σε σύγκριση με το 48% όσων δεν έχουν κάποιο κατοικίδιο. Άλλες διαφορές εστιάζουν στην πρακτική της ανακύκλωσης (50% έναντι περίπου 46%), στη χρήση βιώσιμων συσκευασιών (40% έναντι 36%), στην αγορά ειδών βιώσιμης παραγωγής, (29% έναντι περίπου 25%) και στη μείωση της κατανάλωσης κρέατος (27% έναντι περίπου 23%).

Η έρευνα εξέτασε επίσης τύπους συσκευασιών που οι ερωτηθέντες θεωρούν βιώσιμους, συμπεριλαμβανομένων των ανακυκλώσιμων (51%), των βιοδιασπώμενων (48%), των επαναχρησιμοποιήσιμων (39%), του χαρτιού (36%), των κατασκευασμένων με ανακυκλωμένο υλικό (35%), των κομποστοποιήσιμων (34%) και των κατασκευασμένων με φυτικά υλικά (31%). Μια άλλη έρευνα που διεξήχθη από το Yummypets, μια διαδικτυακή κοινότητα για λάτρεις κατοικίδιων και το περιοδικό Pets International, μεταξύ 945 κηδεμόνων κατοικίδιων στον Καναδά, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, αφορούσε τις βιώσιμες συσκευασίες τροφών για κατοικίδια. Η έρευνα έδειξε ότι το 55% των ερωτηθέντων αναζητά ενεργά τη βιώσιμη συσκευασία (αν και μόνο το 11% δήλωσε ότι το κάνει πάντα) και το 46% ανέφερε ότι έχει αγοράσει βιώσιμες ή ανακυκλώσιμες συσκευασίες τροφών για κατοικίδια.

Υπάρχει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία μεταξύ των κηδεμόνων κατοικίδιων από χώρα σε χώρα. Το 17% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο αναζητά πάντα βιώσιμες συσκευασίες, με το 57% να αγοράζει τουλάχιστον μερικές φορές βιώσιμες ή ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Συγκριτικά, μόνο το 35% στις ΗΠΑ ανέφερε τέτοιες πρακτικές αγορών και το 29% των Γάλλων ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν αναζητά ποτέ βιώσιμες συσκευασίες.

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται και πληρώνουν περισσότερα για προϊόντα με ισχυρισμούς βιωσιμότητας

Στην έρευνα του Yummypets, το 27% των κηδεμόνων κατοικίδιων δήλωσε ότι θεωρεί τη βιωσιμότητα εξαιρετικά σημαντική, το 38% τη θεωρεί πολύ σημαντική και μόνο το 5% δεν τη θεωρεί καθόλου σημαντική. Ανά χώρα, το 35% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ αξιολογεί τη βιωσιμότητα ως εξαιρετικά σημαντική έναντι ενός 30% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στον Καναδά το 47% και στη Γαλλία μόνο το 18% θεωρεί τη βιωσιμότητα πολύ σημαντική.

Ειδικά για τις τροφές για κατοικίδια, το 51% αυτών των κηδεμόνων δήλωσε ότι η παραγωγή τους από μια φιλική προς το περιβάλλον εταιρία είναι σημαντική ή εξαιρετικά σημαντική. Ταυτόχρονα, το 65% ανέφερε ότι είναι επιφυλακτικό για τους ισχυρισμούς βιωσιμότητας των εταιριών τροφών για κατοικίδια. Σε μια παρόμοια έρευνα του 2022, το ποσοστό αυτό ήταν μόνο 41,7%.

Οι κηδεμόνες κατοικίδιων που ερωτήθηκαν παγκοσμίως από τη Euromonitor φάνηκαν πιο αξιόπιστοι, με το 61% να δηλώνει ότι εμπιστεύεται τους ισχυρισμούς περί “ανακυκλώσιμων” προϊόντων, το 57% τους ισχυρισμούς περί “τοπικής προέλευσης” και το 54% τους ισχυρισμούς περί “φιλικότητας προς το περιβάλλον”. Ενώ παρόμοια ποσοστά – 57% και 55%, αντίστοιχα – αναφέρουν ότι εμπιστεύονται ισχυρισμούς περί “βιολογικών” και φυσικών” προϊόντων, το 14% αυτών των ερωτηθέντων θεωρεί πως τέτοιοι ισχυρισμοί αποτελούν δικαιολογίες για τις εταιρίες για να χρεώνουν υψηλότερες τιμές. Αυτό αξίζει να σημειωθεί επειδή η τιμή των πιο βιώσιμων προϊόντων παίζει σίγουρα ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των κηδεμόνων.

Οι μέσες τιμές των τροφών για κατοικίδια που δηλώνουν πως είναι βιώσιμες αυξήθηκαν περίπου κατά 22% το 2023, σύμφωνα με τη Euromonitor, μετά από αύξηση της τάξεως του 19,5% το 2022 και 17% το 2021. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη πως μόνο το 12% έως το 16% δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για τροφές για κατοικίδια που χαρακτηρίζονται ως φιλικές προς το περιβάλλον, οι οποίες παράγονται με βιώσιμο τρόπο, προέρχονται ή παρασκευάζονται σε τοπικό επίπεδο ή ακολουθούν τις αρχές του δίκαιου εμπορίου. Και, παρόλο που οι κηδεμόνες κατοικίδιων στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ φαίνεται πιο πιθανό να θεωρούν τη βιωσιμότητα σημαντική, παρόμοια χαμηλά ποσοστά – το 11% και το 13%, αντίστοιχα – δήλωσαν προθυμία να πληρώσουν περισσότερα για αυτήν. Σε αυτήν την περίοδο υψηλού πληθωρισμού που επικρατεί παγκοσμίως, το να ζητούν οι εταιρίες από τους κηδεμόνες κατοικίδιων να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για τη βιωσιμότητα μπορεί να αποτελεί υπερβολική απαίτηση για τους περισσότερους από αυτούς.

Διαβάστε επίσης

Επικαιρότητα